Image

Etapele desfasurarii concursului

Persoanele care finalizeaza programul de formare competente antreprenoriale vor avea la dispozitie doar 15 zile din momentul examenului pentru a depune planurile de afaceri in cadrul competitiei. Aceasta regula va fi respectata pentru a asigura egalitate de sanse intre toti membrii grupului tinta al proiectului. de zile de depunere. Planul depus nu mai poate fi modificat. Astfel, odata cu depunerea planului, participantul redacteaza o declaratie prin care isi asuma ca intelege ca planul nu mai poate fi schimbat. Dupa inchiderea sesiunii de depunere si evaluarea planurilor pentru ultima grupa de formare, va fi stabilit clasamentul final, pe baza criteriilor stabilite in metodologie.

Depunerea planurilor de afaceri se realizeaza în format fizic şi electronic. Planurile de afaceri participante la concurs se vor depune   in locatii stabilite pe durata implementarii, la nivelul fiecarui judet in care se implementeaza proiectul.

Planurile de afaceri trebuie să respecte indicaţiile de elaborare din Anexa 1 – Structura Planului de Afaceri.

Fiecare participant va depune 2 exemplare în format fizic ale planului de afaceri şi un exemplar în format .pdf pe CD. Participanţii trebuie să anexeze la Planul de afaceri câte un exemplar al Certificatului de cazier judiciar, respectiv al Certificatului de cazier fiscal emise de organele competente din raza de domiciliu a acestora si o declaratie privind evitarea conflictului de interese (anexa 7).

La depunere fiecare participant va semna în dublu exemplar un proces verbal de predare-primire a planului de afaceri în format fizic şi electronic şi va primi un număr de înregistrare al documentului.

  • Etapa I. Verificarea administrativa – realizata de catre membrii juriului se finalizeaza cu Admis, daca indeplineste toate criteriile specificate, si “Respins”, daca 1 criteriu din lista nu este indeplinit si cuprinde conditiile de eligibilitate cu caracter general: Persoana eligibila in proiecte – pentru persoanele care nu au participat la curs; Are dosarul individual complet – Persoane care au participat la curs in cadrul proiectului; Sunt respectate conditiile privind locatia de infiintare, forma de organizare, continutul minim a planului, domeniile eligibile de activitate, evitarea dublei finantari – nu are calitatea de actionar majoritar in cadrul altor intreprinderi, nu are calitatea de angajat, administrator, reprezentant legal, in cadrul a mai mult de 1 intreprindere creata in cadrul acestui apel, numarul persoanelor minim angajate, durata de functionare a IMM-ului creat; Depune declaratia privind evitarea conflictului de interese; Depune cazierul fisca si juridc; Isi asuma planul depus in aceasta etapa si faptul ca nu mai poate fi modificat.
  • Etapa II. Evaluare plan-Realizata de membrii juriului – se finalizeaza cu maxim 85 p, in functie de punctajul acordat pentru fiecare criteriu, pentru: dovada absolvirii unui curs de competente antreprenoriale; dovada competentelor in profilul de activitate al planului propus – studii si/sau experienta; domeniu de activitate al planului propus-se va puncta diferit pentru productie, servicii, lucrari; calitatea planului depus, punctat separat pentru – misiune, obiective, descrierea serviciilor/bunurilor/produselor oferite, descrierea pietei, strategia de marketing, procesul de productie, resursele umane propuse, descrierea investitiei propuse, acuratetea planului financiar;
  • Etapa III. Punctarea suplimentara a planurilor – reprezinta etapa de partajarea a planurilor in functie de criteriile indicate conform Ghidului Solicitantului. Va fi realizata de catre membrii juriului prin acordarea de punctaj pentru fiecare criteriu – se finalizeaza cu maxim 15 p, pe baza urmatoarelor criterii: Nr. suplimentar de persoane angajate; Prevad masuri concrete de consolidare a cercetarii, dezvoltarii si/sau inovarii; prevad masuri concrete de utilizare a TIC in procesul de productie, furnizare, prestatie; prevad masuri concrete de sprijin a tranzitie catre o economie cu emisii scazute de dioxid de carbon si utilizarea eficienta a resurselor; masuri concrete de dezvoltare durabila prin dezvoltarea unor produse, tehnologii sau servicii; inglobeaza masuri concrete de promovare a inovarii sociale.
  • Etapa IV. Partajarea si admisibilitatea planurilor – reprezinta etapa de partajare a planurilor, inclusiv a acelor cu punctaj identic, in functie de urmatoarele criterii: min. 25% din planurile selectate propun masuri concrete de utilizare TIC in procesul de productie, furnizare, lucrari; maxim 20% din planurile selectate prevad activitati ce se incadreaza in CAEN, sectiunea G – Comert cu ridicata si amanuntul, repararea autovehiculelor, motocicletelor, cu expetia grupei 452 – Intretinerea si repararea autovehiculelor; minim 10% din planurile selectate prevad masuri concrete de dezvoltare durabila; min. 10% din planuri prevad masuri concrete de sprijinire a tranzitiei catre o economie cu emisii scazute de CO2 si eficienta d.p.d.v. al utilizarii resurselor; min. 10 % din planuri prevad masuri concrete de promovare a inovarii sociale; min. 10% din planuri prevad masuri care promoveaza concret consolidarea cercetarii, dezvoltarii tehnologice si/sau inovarii sociale; max. 10 dintre planuri sunt ale unor titulari care nu au participat la programul de formare antreprenoriala organizat in cadrul proiectului. In aceasta etapa se va face diferentierea intre planurile identice, in sensul in care nu vor fi finantate 2 sau mai multe planuri identice sau cu un grad mare de asemanare in ceea ce priveste segmentul de piata, planul de management si marketing si bugetul detaliat. In cazul materializarii acestei situatii, partajarea se va face pe baza punctajului acordat si a criteriilor specifice Etapei IV. Lista finala cu planurile selectate si lista de rezerva a planurilor va fi publicata pe site-ul proiectului si pe reteaua Facebook, numai dupa finalizarea evaluarii pentru toate planurile eligibile inscrise in competitie. Rezultatul evaluarii va fi transmis fiecarei persoane participante prin adresa de e-mail indicata in cadrul declaratiei de angajament, semnate la depunerea planului. Ulterior publicarii listei, va fi acordat un termen pentru depunerea si rezolvarea contestatiilor. Evaluare se va realiza de catre juriul reunit in formula completa. Aspectele organizatorice, de ordin administrativ, specifice acestei etape, vor fi gestionate de catre expertul antreprenoriat, cu sprijinul personalului administrativ. Dupa nominalizarea castigatorilor se va realiza o festivitate de premiere la care vor participa persoanele selectate, experti din cadrul echipei de implementare a proiectului precum si alti actori relevanti la nivel local si regional. Festivitatea va fi insotita si de o conferinta de presa, iar in cadrul ei vor fi comunicati, in mod oficial, pasii pe care castigatorii concursului de planuri de afaceri trebuie sa ii parcurga in vederea obtinerii finantarii si a asigurarii unei gestiuni corecte a intreprinderii.
© 2024 TEMPO. All Rights Reserved.